Author: Taufiq Razif

Saya Taufiq Razif. Tulisan saya dalam ni hampir kesemuanya berdasarkan kajian dan fakta yang sahih kerana pengalaman saya dalam bidang perubatan membuatkan saya sangat berhati-hati menyebarkan sesuatu tanpa sumber yang sahih. Nikmati ilmu parenting, rumahtangga, penulisan, bisnes dan kesihatan dalam ni ye dan jangan lupa kongsikan ilmu ni semua pada yang lain juga ye Join Telegram saya di ▶ t.me/NotaTaufiqRazif more

Percayalah! Pujian dan penghargaan itu akan membangkitkan potensi terpendam anak!

Taufiq Razif- February 9, 2019 1

” Abi, tengok ni ” Sambil dia pegang tangan saya, Maryam Soolihah akan bawa saya ke bilik barang mainannya. Di situ la dia bina bermacam ... Read More

Mak Ayah Wajib Tahu Tentang EQ Anak

Taufiq Razif- January 27, 2019 0

Ibubapa Wajib Tahu Tentang EQ Anak Mungkin selama ni kita fokus pada IQ Sampai kita lupa pada EQ Sedangkan anak yang EQ nya tinggi Berpotensi ... Read More

Anak Suka Menipu, Penakut Dan Jadi Cepat Marah? Mungkin Ini Sebabnya…

Taufiq Razif- January 21, 2019 0

Panas hati jugak kadangkala bila si Maryam Soolihah ni merengek nak saya buatkan susu dalam masa 3 saat! Dia nak saya siapkan susu tu sekarang ... Read More

Ramai Betul Tak Tahu Bahaya Jajan Ni

Taufiq Razif- January 17, 2019 0

Terkedu saya! Baru-baru ni saya amik anak saya daripada tadikanya. Yang peliknya anak saya taknak berenggang dengan beg galas dia. Saya dah jadi pelik dah. ... Read More

Bahaya Ke Tengking Anak?

Taufiq Razif- January 17, 2019 0

Tadi saya hampir tengking anak saya. Mana tak geram kan bila si Maryam Soolihah ni dengan penuh najis di lampin pergi mandi bawah shower dengan ... Read More